maandag 10 mei 2010

Hamsteren?

Het allereerste waar mensen aan denken als er een crisis op komst is, is hamsteren. In het filmpje over Letland, dat failliet is, zag je dat mensen gehamsterd hadden, (zie bericht: hyperinflatie 3 mei 2010) opdat ze nog zo lang mogelijk in ieder geval te eten hebben.

Mensen op het platteland hebben in tijden van crisis altijd iets voor op mensen in de stad. Er is dan altijd wel een stukje grond waarop wat meer groenten en dergelijke verbouwd kan worden.

Ik weet het net zo min als u. Moet je nou hamsteren of niet. Gelukkig heb ik een tuintje en houd ik van groenten verbouwen. Mijn manier van hamsteren is op het ogenblik glazen potjes sparen voor de aardbeienjam die ik ga maken en misschien ga ik wel boontjes inmaken. Het is vooral voor het leuke en ik hoop dat ik het niet nodig zal hebben. Ik wil eigenlijk geen blikvoer gaan hamsteren. Maar ja. Ik houd de kranten en de financiële experts in de gaten. Wie weet wat er gaat komen

En ik spaar wél mijn goudkaartjes. Dat geeft me -met of zonder crisis in ieder geval een goed gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Template by bloggertheme