dinsdag 29 juni 2010

Rijke Pa , Arme Pa (Rich Dad, Poor Dad)

ROBERT KYOSAKI, De schrijver van Rijke Pa Arme Pa was begin juni (2010) in Londen bij het National Achievers Congress. Zelf gaf hij een korte lezing, waarbij ik overigens weggelopen ben. Ik vond zijn manier van doen heel irritant. Zijn boek is overigens heel verhelderend.


De meeste tijd was er voor een aantal van zijn adviseurs, die stuk voor stuk interessante dingen te melden hadden. Ook waren er een aantal andere miljonairs die hun zegje te doen hadden.

klik hier voor RIJKE PA ARME PA

Het hele congres heeft mijn ogen geopend voor wat ik wel en wat ik niet wil. Ik wilde de manieren van de miljonairs leren kennen. Wat ik geleerd heb is dat sommige manieren best na te volgen zijn en andere absoluut niet. Met andere woorden: er zijn goeie en slechte miljonairs.

Een slechte miljonair noem ik iemand die huizen opkoopt in Amerika en er trots op is dat hij niets van doen heeft met de mensen die de huizen uitgezet zijn omdat ze niet meer konden betalen. (Ik doe nog even verder onderzoek voordat ik namen noem)

Een goeie miljonair noem ik iemand die ook huizen opkoopt, maar zijn best doet om de oorspronkelijke bewoners er weer op de een andere manier in te laten wonen, zoals Kevin Green doet. Kevin Green is een gewezen boer uit Wales. En hij is ook een Secret Millionaire van de Britse TV. Zo iemand die de wensen van kinderen vervult en gehandicapte kinderen met dolfijnen laat zwemmen!

Congressen waar miljonairs spreken zijn meestal nogal prijzig. Maar je kunt tegenwoordig voor weinig geld de seminars op internet volgen. Zie SkyQuestCom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Template by bloggertheme