donderdag 7 oktober 2010

Je hoeft niet bang te zijn voor hyperinflatie

Je hoeft niet bang te zijn voor hyperinflatie om goud te willen kopen. Eerlijk gezegd lijkt een hyperinflatie me heel spannend. Voor mensen die toch al arm zijn zal de verandering het minst groot zijn. Als er hyperinflatie is is in de eerste plaats het geld bijna niks meer waard. Als je al geen geld hebt, verlies je niet zo veel.

Het zal voor mensen nodig worden om op andere manieren aan hun voornaamste levensbehoeften, in de eerste plaats hun brood, te komen. Men zal creatief moeten worden. Mensen met niet veel geld zijn wat dat betreft ook nu al creatief. Zo ken ik iemand die de administratie van een ZZP-er op orde heeft gebracht in ruil voor een tweedehands fornuis. Ik bedoel: ook bij een hyperinflatie zal het leven doorgaan. Lets en andere alternatieve betaalmogelijkheden zullen gaan floreren.Op het blog Duurzame Voldoening vind je hier meer over.

Misschien moet je wel je eigen brood gaan bakken, of zelfs de hele graankorrels gaan koken, je eigen groenten verbouwen, Je kleren herstellen. Spannend!
Hyperinflatie heeft wel wat weg van vakantie.

Zelf bak ik (zuurdesem) brood, ik maak jam, pluk bramen en raap tamme kastanjes. (zie liefya-wellness.blogspot.com) Dus kom maar op. O ja en ik heb ook goud, in goudkaartjes van 1 gram en van 0,5 gram.

Niet dat ik het jammer zal vinden als er geen hyperinflatie komt. Ik vind kastanjes rapen sowieso leuk en goudkaartjes sparen vind ik ook leuk, daar heb ik geen inflatie voor nodig.

Schrijf je maar in als je goudkaartjes leuk vind en schrik niet te erg van het filmpje. Ik heb dat gekregen. Ik zoek naar een andere intro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Template by bloggertheme